niedziela, 13 stycznia 2013

Przykładowe produkty spożywcze nabyte drogą kupna po uprzednim ich zaplanowaniu.

Od pewnego czasu naprawdę mocno się zastanawiam, zanim zrobię jakiekolwiek spożywcze zakupy, analizuję co mogę połączyć z czym, co mogę później przerobić,  do sklepu zawsze idę z lista zakupów 



Wiedziałam , że mam jeszcze spory zapas kaszy gryczanej, ryżu, makaronu, cebuli , że są jabłka i odrobina oliwy

Zakupy za kwotę 6, 68 PLN (widzicie tą minę zawodu na wieść o 8 zamiast 6 na końcu?) poczyniłam w warzywniaku zaprzyjaźnionego prywatnego przedsiębiorcy, do wielorazowej materiałowej torby trafiły:

włoszczyzna, 5 ziemniaków, 5 sporych pieczarek, 30 deko kiszonej kapusty, spora opiaszczona marchewa do kompletu, kilogram  podłużnych buraków

następnie nabyłam drogą kupna kilo(!) wątróbki drobiowej za całe 5 PLN i w podskokach udałam się w kierunku domostwa, aby ugotować obiad na kilka dni i dla kilku żołądków.
 

mimo zmęczenia nowym kursem zawodowym, na którym nauczę się jak być najlepszą masażystką, mimo zakwasów po całym dniu nauki masażu leczniczego, wzięłam się za bary z wielowarzywną zupą, tzw. śmieciówą: cała włoszczyzna, ziemniaki, ziele angielskie, pieprz ziarnisty, domowa wegetka i ryż, który został po obiedzie  oraz kilka przypraw pozwoliły mi stworzyć duży gar aromatycznej zupy, którą podzielimy się z przyjacielem.

od koleżanki dostałam kilka pomarańczy i mandarynek, co skutecznie realizuje temat podwieczorków 

wątróbką zajął się mąż, zrobił ją z cebulą i jabłkiem , do tego surówka z kiszonej kapusty z marchewką, jabłkiem i oliwą , kasza gryczana i obiad na dwa dni gotowy, oprócz słoika zupy przyjaciel dostanie słoik drugiego dania i pomarańczę na deser.

pieczarki właśnie smażą się z czosnkiem i czerwoną papryką, połączę je z makaronem i zapiekę z sosem twarożkowym, na ostro

przez weekend nie było konieczności robienia zakupów,  dopiero jutro kupimy świeże pieczywo, zresztą mam jeszcze zapas chrupkiego orkiszowego chlebka z dynią, na ten tydzień z moich zakupów zostały buraczki, z których powstanie barszcz , a ugotowane burole zetrę i połączę z sosem miodowo musztardowym no i mamy jeszcze 3/4 gara zupy + bonusowo  słoik tofu od mojej mamy


ponieważ znowu mocno zmarzłam i masaż przyspiesza rozwój infekcji,  z cebuli i cukru robię właśnie syrop przeciw przeziębieniu, zamiast lecieć do apteki i wydawać dukaty na jakieś wstrętne syropiska


zaraz zaparzę imbryk mocnej herbaty ze świeżym imbirem ( nie uznaję parzenia jednej filiżanki z jednej ekspresówki, zawsze to imbryk ,albo nawet dzbanek, dostałam od koleżanki wspaniałą mocną angielską herbatę) i wracam pod kołdrę do książek

zauważyliśmy, że od początku eksperymentu praktycznie nie wyrzucamy jedzenia ( nie licząc dwóch wpadek z przetrzymanymi produktami) , co bardzo nas cieszy i mamy plan eksperymentować z ograniczeniem zakupów spożywczych na stałe


jarałam się ostatnio tematem freeganizmu, czytałam kilkadziesiąt stron o tym zagadnieniu, aż dziś niespodziewanie weszłam w posiadanie 2 kilogramów orzechów włoskich, teraz tylko potrzebuję do nich dziadka!



Naczelna Rebel

dodane następnego dnia: 


Syrop z cebuli już stawia mnie na nogi, a tymczasem cebula z dodatkiem pepperoni z aromatyzowanej oliwy, która się właśnie skończyła wesoło skwierczy na patelni zmieniając się w czatneja :) 

a po godzinie:



 ten czatnej powinien sie nazywac CZADnej, bo poza cebula (zostala mi po produkcji syropu) zawiera pepperoni, duzo pepperoni

jest piekielnie ostry

mniam



4 komentarze:

  1. Syrop z cebuli już stawia mnie na nogi, a tymczasem cebula z dodatkiem pepperoni z aromatyzowanej oliwy, która się właśnie skończyła wesoło skwierczy na patelni zmieniając się w czatneja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można poprosić o przepis na CZADnej?

    Pozdrawiam,
    Liv

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można :)

      2 spore cebule (moje pochodzily z produkcji syropu , wiec bylo dosc mocno oslodzone)
      garsc pokrojonej pepperoni (moja lezakowala w oliwie smakowej)


      smazylam to na aromatyzowanej oliwie i podlewalam woda,az zmieklo, lekko posolilam,NIE pieprzylam

      WŁALA

      Usuń
  3. Podziękowała i prosi o więcej :)

    Liv

    OdpowiedzUsuń